Joerie, joerie, botter en brood,
as ek jou kry, slaat ek jou dood

Monday, February 28, 2011

VERMAAK MÉT SWAARTEKRAG

Met verwysing na my aarde-as-ruimteskip model
(planetêre ruimtetuig) hieronder in RONDO, die volgende relevante liedjie, waarvan die liriek volg:


ruimtevaarder

meester frank, ik kom waarschijnlijk morgen niet naar school
en ook overmorgen zal wat moeilijk zijn
en evenmin de week die komt, ja zelfs de maand die volgt
de kans dat ik nog ooit verschijn is eigenlijk klein
't is niet omdat, meester frank, u mij zo vaak straft
en mij één keer zelfs domkop heeft genoemd
nee, 't is alleen iets hier vanbinnen, 't heeft geen zin dat ik ontken
meester frank, ik voel... dat ik een ruimtevaarder ben...

zeg nu zelf, meester frank, wat ben je in 't heelal
met de tafels van vermenigvuldiging
ook schoonschrift, blokfluitspelen, woorden met dt
dat snapt u toch, dat heeft op mars geen zin
't is dus zeker niet, meester frank, omdat u mij zo vaak straft
en mij voor de hele klas domkop heeft genoemd
nee 'k moet planeten gaan ontdekken, in de hoop dat daar iets leeft
meester frank, 't is de plicht, die elke ruimtevaarder heeft

doe de groeten, meester frank, aan de rest van de klas
en zeg dat ik hen nooit vergeten zal
geef mijn vulpen aan kleine peter van de laatste bank
hij blijft m'n vriend al woon ik dan in 't heelal
zo, meester frank alles is zowat gezegd
vaarwel, en dat het u nog goed mag gaan
en wat die kleinigheid betreft dat u een domkop in mij ziet
meester frank, dat deert een ruimtevaarder niet

oh, en voor ik het vergeet, Linda van slagerij Van Gool
komt waarschijnlijk ook niet meer naar school

Kommil Foo

(c) Tekst: Raf & Mich / Muziek: Raf

No comments:

Post a Comment