My Maat
Aangesien tyd eintlik maar
net ’n kunsgreep is om die werklikheid mentaal meer verwerkbaar te maak, gryp
ek weer terug na my anale geskiedenis!
(As daar nie so-iets soos tyd
was nie, sou jy ook al geweet het van die volgende briefwisseling van ’n ruk terug.)
---------- Forwarded message ----------
From: Petrus Potgieter <potgieter.petrus@gmail.com>
Date: 2013-08-25 19:34 GMT+02:00
Subject: Re: Jahwe JHWH
To: Schalk
Cc: Hennie …
From: Petrus Potgieter <potgieter.petrus@gmail.com>
Date: 2013-08-25 19:34 GMT+02:00
Subject: Re: Jahwe JHWH
To: Schalk
Cc: Hennie …
Beste Schalk
Watter verkwiklike, reguit brief
skryf jy hieronder - sonder tierlantyntjies en allerhande aansitterigheid, net
die gewone feite. Ek is séker jy moet 'n "ingenieurstipe" wees, maar
ek is bevrees van kennis en feite alleen kan 'n mens
nie lewe nie...
Jy skryf byvoorbeeld... is
dit vir my duidelik dat die debat oor ons godsdiens vanuit verskillende
perspektiewe benader word afhangende van waar jou vertrekpunt is. Deon,
soos die Christendom, gebruik die Bybel. Hennie
en andere gaan verder terug d.w.s die ontstaan van geloof.
Ek het vanoggend die volgende e-pos
aan Hennie gestuur, maar sien jy is nie op daardie adreslys nie:
----------
Forwarded message ----------
From: Petrus Potgieter <potgieter.petrus@gmail.com>
Date: 2013/8/25
Subject: Re: Vanoggend se poging
To: Hennie Cc:
Date: 2013/8/25
Subject: Re: Vanoggend se poging
To: Hennie Cc:
Dag Hennie
Ek het met die eerste oogopslag
gedink jou "Vanoggend se poging"-opskrif klink nie besonder lowend
nie, maar noudat ek dit gelees het, moet ek sê dat jy baie mild en verdraagsaam
is in jou oordeel.
Ek wil oor die
JHWH-gesprek net sê dat dit 'n dowemansdiskussie bly - wetenskaplikes en
godsdienstiges funksioneer op twee fundamenteel verskillende vlakke wat so 'n
diskoers tydmors maak en dis nou presies iets wat ons geslag
Afrikaner nie meer het nie: TYD
Ons moet besef dat ons al
male-sonder-tal deur die godsdiens teleurgestel is en niks minder nie deur die
wetenskap (in al sy geledinge: natuur- en geesteswetenskap).
Die enkelinge wat die
paradigmaverandering gemaak het, moet aanbeweeg en die weg baan soos ons
Voortrekkervoorvaders van ouds - hulle het die vreemde aangedurf met geloof in
hul persoonlike God, geloof in die mede-trekkers saam met hulle en elkeen se
geloof in homself.
Gaan kyk gerus hier waarin
ons kameraad weer beland het!
Groete
Petrus Potgieter
__________________________
Ek is van mening dat die geelgeglimde
dele nogal analoog is aan mekaar.
In
hierdie gesprek is dit noodsaaklik om by die begin te begin en dit is nie
noodwendig die "ontstaan van geloof" nie, maar jou definisies van
woorde of begripsbepaling.
Só is "geloof" nié gelyk aan "godsdiens" nié gelyk aan "kerk" nie. Ek kan
gevolglik geloof in my volk en in my self hê sónder geloof in ('n) God of
godsdiens; alternatiewelik kan ek 'n bepaalde godsdiens onderskryf sonder om 'n
besondere geloof daarin te hê - in my eie geval glo ek
steeds in dit wat ek ons stamgodsdiens noem waarmee ek grootgeword het, maar
dit het nie meer "universele" aspirasies nie, inteendeel, dit het
baie min te doene met enige ander godsdiens wat deur ander mense in die wêreld
bedryf word en ek weier om my volk te offer op die altaar van multikultiralisme
om sodoende lid te word van 'n sogenaamde universele volk van God.
Ek verbreek dus my bande met die Joods-Christelik-Islamitiese
drie-eenheidsgodsdiens eensydig
en in die mate wat daar nog sprake is van "Christelikheid" in ons
stamgodsdiens, is dit vergelykbaar met die feit dat ons taal van Indo-Germaanse
oorsprong is.
Verder dink ek dat Marcel se
video treurige animasie is, maar 'n
onverbeterlike boodskap oordra en is baie bly dat ek toe afgekom het op die volgende video wat vir my en my vrou verduidelik
waarom rolprente en televisiereekse byna uitsluitlik oor misdaad handel.
Groete
Petrus Potgieter
2013/8/25 Schalk :
Ek het ń epos van
Acharya (DM Murdock) gekry. Sy is in die finale stadium van haar
navorsing oor Moses. Haar boek sal waarskynlik nog die jaar in druk gaan.
Sy het reeds die
hoofstukke daarvan aangestuur. Hierdie behoort ń baie interessante boek
te wees.
Terwyl ek ń leek is
in vergelyking met Deon, Hennie en andere, is dit vir my duidelik dat die debat oor ons godsdiens
vanuit verskillende perspektiewe benader word afhangende van waar jou
vertrekpunt is. Deon, soos die Christendom, gebruik die Bybel.
Hennie en andere gaan verder terug d.w.s die ontstaan van geloof.
Die Bybel is lank
nie meer vir my die Woord van God nie. Die teenstrydighede daarin is net
te opsigtelik. So ook die ooreenkomste van die verhale daarin met die
mitiese verhale wat duisende jare ouer is. Daarmee verskil ek nie met
Deon oor die goeie werk wat sendelinge gedoen het en nog steeds doen nie.
So ook is daar honderde ander organisasies wat hulle lewe wy om die
lyding van mense oor die wêreld heen te verlig wat geen geloof verkondig nie.
In teendeel, hulle doen dit ten spyte van die gevestigde vooroordeel van
gelowiges!
En natuurlik stem
ek saam met Deon dat daar "ń kern van opregte gelowiges was".
Die vraag is net watter geloof, wat sy oorsprong waar het? Soos
Deon sal weet kan ek ń lang lys navorsers hier weergee wat die Christelike
geloof opreg en eerlik ondersoek het. Hulle verifieerbare gevolgtrekking
van hoe vals dit is, is skokkend wanneer ń mens dit lees. Dit is om vir
die eerste keer iets te konfronteer wat jy nooit wou doen uit vrees dat diep
verskuilde twyfels daaroor waar is. En natuurlik die gevolge daarvan wat
allermins tot eer strek van die Christelike geloof!
In elkgeval dink ek
dat dit absurd is om as mens ń "wese" te beskryf, definieer wat
sekerlik die mens se verstand te bowe gaan of hoe? Die Bybel is ń tasbare
bewys van die absurde resultaat daarvan. Soos Mark Twain dit stel "Faith
is believing something you know ain't true."
Wat Christus
aanbetref die volgende: "The gospel story is an artificial,
non-historical work. It has been fabricated from source materials that can be
identified and traced to their incorporation in the gospels. There is not a
particle of hard evidence that 'Jesus of Nazareth' ever existed."
Ek lees graag julle
briewe. Hoe meer kennis jy opdoen, hoe meer leer jy jouself ken en hoe
nader kom jy aan die waarheid.
Groete,
Schalk
Sent from my iPad
Jou
paragraaf: Dit val my op en vind aanklank by my seker net omdat ek eers
so 5 of dalk 10 jaar gelede gesnap het hoe werk Kant se teorie dat niks is soos
mens dit waarneem nie, en dat als wat mens waarneem eintlik mens se eie gedagte
konstruksie is. Soveel so a g v sekere ander ondervindings ook dat ek nooit
seker is of enigiets wat ek waarneem en waarop ek reageer werklikheid is en of
dit nie dalk net in my verbeelding gebeur nie. Ek dink ek is net so een tree
kort van psigose. Aan die ander kant, as mens Kant se teorie toepas, is een
tree kort van psigose presies hoe mens teenoor die werklikheid moet reageer nie
waar nie? Of anders gestel, die bewus wees van die psigose is juis
presies hoe mens teenoor die “werklikheid” moet reageer….laat my dink aan die groengeglimde sin
hierbo en die belang van definisies en begripsbepaling – indien “psigose” = “’n
verlies van kontak met die werklikheid”, dan is ek van mening dat net soos ’n
enkeling kontak met die werklikheid kan verloor, só kan ’n groep van mense en
selfs ’n hele samelewing kontak met die werklikheid verloor en in ’n samelewing
wat kontak met die werklikheid verloor het, is dit moontlik dat daar enkelinge
is wat kontak met die werklikheid behou en dit laat my hieraan dink:
Sisyphus and
the Hundredth Monkey
by Julius Sequerra
Last evening, in an exchange
with a dear friend (a former Silicon Valley bulb, now a dedicated schoolteacher
by choice), I lamented the seeming futility of what I do in my spare time:
sending out these ‘informational’ emails. When he commented on the incorrigibility
of the Sheeple mindset, and the reluctance/inability of these people — many,
highly educated — to see through the fog of disinformation, I responded thus:
Such is the state of our world, alas.
When I hear from folk who’ve thrown in the towel and feel sympathy for me for
banging my head against a brick wall with my missives, I simply respond that,
to me, giving up is not an option. I’m a firm believer in the ‘hundredth monkey’ theory;
we’re a smidgeon away from reaching critical mass. If we all simply gave up,
that 100th monkey shall never awaken — and ‘they’ would surely have won.
He
offered the following observation, and encouragement:
Mate, my hope lives through the opportunity of turning-on the courage in the
younger ones to question what they see happening around them. Just the simple idea of inquiry
below the surface of what you see, hear, and read every day is a monumental
task akin to Sisyphus pushing that boulder up the hill.
The culture within which one enters
life has profound consequences on personal development across the board. The
educational process shapes the personality of kids to ‘play-by-the-rules;’ it
is pretty much still a ‘reward and punishment’ system. The end result firmly
establishes a herd mentality that the majority live with for the rest of their
life.
You,
too, are a Sisyphus. Hence, your readers see you as ‘banging your head against
a brick wall.’ Many of those who criticize what you do as a ‘waste of time’
deceive themselves thinking they are just ‘playing the game’ and therefore
smarter for it. You know the types; they have bumper stickers with the mindless
sayings such as, ‘He who dies with the most toys wins,’ or ‘My dog is bigger
than yours.’
You see,
I too, work the ‘hundredth monkey’ theory and I too am Sisyphus. When they are
pushing back, you are waking them up. Resistance is a good thing.
Hou aan om die “send
button” te druk!
Groete
p
No comments:
Post a Comment